2008年1月13日 星期日

我在Big4的日子

如果blog友們唔明標題中Big4嘅意思,咁可能對以下呢篇blog冇乜興趣(不過都希望同各位分享一下)。

我係Sina Blog睇到一篇文章(你想在Big4工作嗎?)有好大感觸(雖然覺得文章有D過份負面);因為我剛剛離開一間工作咗12年嘅 Big4 firm ,雖然我係support department做,但都略知professional departments (賺錢部門就叫professional!)情況。


OT真係好嚴重(不論professional or support departments),甚至隨時「通頂」;如果出job(trip)就更加辛苦;以我做過呢間公司為例,近在深圳、珠海,遠至拉薩、哈薩哈(係邊?我好多同事都唔知係邊,哈薩哈其實係中亞國家),名副其實上山下鄉,好多人捱唔住病倒甚至要辭職。我就知道有人要係拉薩度過聖誕、新/舊曆新年都未返過香港。我諗好多父母諗住個仔讀呢科到大學畢業會坐寫字樓、嘆冷氣,點都估唔到做會計師要孭背囊,拉住個裝滿文件嘅大旅行袋去做嘢,所以D人流動性好大(捱唔住)。


D support部門老細更加唔俾人 claim OT,以免工資 over- budget。我個部門雖然俾 claim OT,但你勤力肯OT就覺得你呃鐘或工作效律有問題;你唔想OT咁多而係工作時間不停做(toilet都唔去),倒頭來會覺得得你工作量有空間增加,因此越來越多嘢做。所以係呢度做要學識「控制工作進度」,以達致「平衡」- OT但不過多而招來「質疑」;亦不會過少而招致「加工」。我個人係呢方面都有D心得;不竟有12年「功力」。但咁樣唔代表我接受呢種「文化」。


仲有一樣就好似文中提到嘅「放飛機」(又係要行內人先明);係呢 D Big4 大公司做,好多時花哂D時間做埋D「門面」嘢;例如:老細為求安心會要求我地核對hard copy後,係密密麻麻好多itemsspreadsheet上每個item旁邊用筆剔一剔,俾佢覺得你有對過D嘢,其實佢地衹係見到D剔就算,唔會理你有冇真係check過。實則 D hard copy 上嘅嘢同spreadsheet 係嚟自同一個source,資料一定相同,分別衹係presentation formatcheck 多一次係如果好得閒就話啫,鬼咁多嘢做邊有時間丫,唯有唔逐項對,祇係揸住支筆係咁剔(仲要兩個人剔兩次),咁都好花時間(呢個方法用咗咁多年都冇出事 ,有試過揾temp staff幫我剔tim)。所以好多時間都係咁浪費咗;試過提出唔想做呢D無謂嘢但被manager拒絕(大公司文化 – 做開冇事唔好改)。


有時為咗工作方便影印好多copy,公司雖然提倡環保,又係office設置紙張回收箱;又鼓勵用印過唔要嘅紙另一面再影印或printing。但好多時同事貪方便或為免整壞影/打印機(因為放「舊」紙入機容易jam),因此下下用新紙,橫掂係公司俾錢買,但整壞部機就俾人話「揾嘢嚟搞」;我就俾人「勸喻過」呢。


以上只係冰山一角;可能好多大公司(包括政府機構)都有咁嘅情況;正所謂「官僚」! 就算有機會同上層反映,佢地唔係話「人人都係咁做」、「冇辦法,係咁嫁喇」、「要有証據證明你嘅工作量過高」;又或者同佢地透露感到精神緊張,每逢週日就不其然感到恐慌,唔想返工;佢地就好似講笑咁話:「我都成日唔想返工喇」嘅類似說話嚟回應你,覺得你嘅問題好小事,係你將D情況放大咗啫。到我真係辭職,佢地唔想你走(要請過一個新人搞好嘢又冇咗個人幫手recall memory-因為好多時要跟做開嘅practice做,但往往呢 D practice 係冇black in white,純粹靠人腦記憶)就叫你去尋求專業輔導嚟解决問題(呢間公司由去年開始唔知係唔係真係發覺好多人因為咁出現問題而影響工作甚至離職所以提供呢項服務)。其實問題根源唔解決,對於我嚟講係冇幫助(D「專業」輔導員所講嘅我都識講喇 – 放輕鬆D、唔好理人地講嘅嘢、返屋企就唔好再諗公司嘢....但係我老細叫我D嘢係公司冇時間諗就利用放工之後嘅時間去諗)。


正如嗰篇文章提到一個電視節目(我都睇過)映過一間Big4(唔係我做過嗰間)嘅chairman/senior partner(??-唔係好肯定)夜晚會巡視成個office「趕」D職員收工,但員工如果真係收工而第二日交唔到「功課」,咁可唔可以話大老闆叫收工所以做唔完?.....答案多數係.....你咁大個人唔識諗ga


呢個遊戲唔係人人啱玩,但仍然有人因種種原因在自願或非自願地繼續,我仍對各位業界深感佩服和尊重。


4 則留言:

  1. 咁多怨言都撐到12年, 勁喎你! 話時話, 點解你公司發展既地方咁山卡拉既? 去果D地方做咩呀?
    [版主回覆01/14/2008 11:06:00]你都好早上網喎!當然十二年中有時冇咁惡劣,加上公司福利和薪水的確好易令人不自覺係度蹉跎,所以我都內心爭扎咗一段時間,但最後都抵不住壓力而請辭。

    回覆刪除
  2. 仲有,我呢間前公司D客路好廣,有時D同事去地方以前聽都未聽過,例如:台洲、滄洲。

    回覆刪除
  3. 為何做會計要出trip? 又不是merchandisers, 又不是designers. 出trip是負責什麼?
    [版主回覆05/04/2008 22:54:00]而家做會計好多時要返大陸或去外國,因為有廠或office係嗰度;做audit嘅,好多clients係大陸/外國有廠或office/site,所以咪要去核數囉。

    回覆刪除
  4. 咩嘢叫做 big4(逼死 乎)
    我好彩,,冇做过啲大公司,最怕就係果啲人事斗争
    [版主回覆07/05/2008 03:04:00]Big4是香港規模最大的四間會計師行的意思。

    回覆刪除